Dersin Adı | Bilgisayar Destekli Grafik Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 104 | Bahar | 2 | 4 | 4 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere, bilgisayar destekli (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Indesign Programlarında) Grafik tasarım ürünlerinin tasarlanması konusunda teorik ve uygulamalı bilgiyi aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrencilerle buluşma, derse giriş, ders programını, materyallerini ve stüdyo kurallarını açıklama, Uygulamaya giriş ve bireysel araştırma aşamaları | ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:1 |
2 | Araştırma süreci ve Adobe Illustrator uygulamaları | ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:2 |
3 | -Adobe Illustrator uygulamaları ve Mockup sunum çalışmaları (ps) | ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:3 Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:1 |
4 | Mockup sunum çalışmaları (ps) | Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:2 Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:3 |
5 | Mockup sunum uygulamaları ve baskı teslimi | Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:4 |
6 | Projeye giriş / Bireysel projenin tanımı ve araştırma süreci(ps) | ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:5 |
7 | Proje Geliştirme | ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:6 ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:7 |
8 | Proje baskı teslimi / Arasınav çalışmasına giriş (ai) ve araştırma süreci | ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:2 ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:3 |
9 | Arasınav uygulamaları geliştirme | ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:3 |
10 | Arasınav uygulamaları geliştirme | ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:4 Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp. 4-12 |
11 | Final projesine giriş (El çizimi, ai ve ps) | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp. 4-12 |
12 | el çizimi ve Adobe Illustrator kullanarak geliştirme süreci | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp. 4-12 ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:4 |
13 | Adobe illustrator çizim süreci / Renklendirme süreci | ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:4 |
14 | Renklendirme süreci / sunum | ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:3 |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | ILLUSTRATOR CS6 & CC Photoshop CC |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 4 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 5 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 145 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest